Tiedotteet 2013

1.10.2013 12.00

BUILD UP Skills Finland: Laatua ja osaamista rakennustyömaalle

Laatua ja energiatehokkuutta työmaille peräänkuuluttava hanke jatkaa 2. vaiheessaan suunnitelmien konkreettiseen toteutukseen.

Keväällä 2013 valmistunutta energiatehokkuuden kansallista etenemissuunnitelmaa lähdetään toteuttamaan yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. Sekä rakennustyömailla työskentelevien että heitä kouluttavien osaamista vahvistetaan ja sitä tuetaan hankkeessa tuotettavan hyviin käytäntöihin perustuvan koulutus- ja opastusmateriaalin avulla.

Hanketta toteuttavat Motiva Services Oy, Tampereen teknillinen yliopisto (TTY) ja Työtehoseura TTS. Motiva vastaa hankkeen koordinoinnista ja viestinnästä, TTY keskittyy koulutusmateriaalin tuottamiseen ja TTS koulutuksen kehittämiseen ja pilottikoulutusten toteuttamiseen. Rahoituksesta vastaa 75 prosenttisesti EU-komission IEE-ohjelma. Hanke käynnistyy lokakuun alussa ja jatkuu vuoden 2016 kevääseen asti.

Irmeli Mikkonen, irmeli.mikkonen@motiva.fi, puh. 0424 281 213

Tampereen teknillinen yliopisto TTY