Tiedotteet 2013

1.10.2013 8.00

Motiva ja Suomen Tuulivoimayhdistys: Tuulivoima – onko siinä järkeä – asia on tärkeä

Tuulivoimakiertue 2013 starttaa tällä viikolla Haminasta. Motiva ja Suomen Tuulivoimayhdistys järjestävät lokakuun aikana tuulitapahtumia eri puolilla Suomea yhdessä alan toimijoiden kanssa.

Tuulivoimakiertue 2013 -tilaisuuksilla halutaan parantaa tuulivoiman yleistä tunnettuutta ja tutustuttaa yleisö paikallisiin tuulivoimahankkeisiin. Tuulikiertue 2013 -tapahtumien järjestelyissä on mukana myös alan yrityksiä.

Tilaisuuksien ohjelma vaihtelee paikkakunnittain ja niissä kuullaan asiantuntijoiden esitelmiä esimerkiksi tuulivoimasta Suomessa, tuulivoimaan liittyvistä asenteista, tuulivoimarakentamisen kaavoituksesta, tuulivoimaloiden äänistä sekä rakentamisen työllisyys- ja talousvaikutuksista. Lisäksi yleisöllä on mahdollisuus keskustella ja esittää kysymyksiä asiantuntijoille.

Tuulikiertue 2013 ensimmäinen tapahtuma järjestetään Haminassa torstaina 3.10. klo 17.30 alkaen. Lisäksi lokakuun loppupuolella järjestetään tilaisuudet ainakin Kajaanissa 28., Oulussa 29. ja Raahessa 30. lokakuuta.

Tuulikiertue 2013 Haminassa: Vehkalahtisali, Ruissalontie 8, Poitsila. Haminassa mukana tilaisuutta järjestämässä ovat Cursor Oy ja Haminan Energia Oy.

Tilaisuuksiin on vapaa pääsy ja niissä on kahvi- ja teetarjoilu.

asiantuntija Milja Aarni, puh. 040 824 1711, milja.aarni@motiva.fi

Suomen Tuulivoimayhdistys
toiminnanjohtaja Anni Mikkonen, puh. 040 7716 114, anni.mikkonen@tuulivoimayhdistys.fi