Tiedotteet 2013

19.3.2013 15.00

Motivan oma lehti on nyt M+

Motiva täyttää tämän vuoden huhtikuussa 20 vuotta. Juhlan kunniaksi päätimme uudistaa yhtiön sidosryhmälehden, ja samassa yhteydessä ajanmukaistaa lehden nimen. Motivan lehti on nyt M+.

Ensimmäinen painotuore M+-lehti on ilmestynyt. Motivan oma sidosryhmälehti on uudistunut ja vaihtanut nimensä Motiva Xpressistä M+:ksi.

Motiva perustettiin 20 vuotta sitten vuonna 1993 energiansäästön palvelukeskus -projektina. Jo seuraavana vuonna alkoi kerran kuukaudessa ilmestyä Motiva Xpress -lehti ajatuksena luoda tiiviiseen tahtiin ilmestyvä uutiskanava. Samasta ideasta syntyi myös lehden nimi kuvaamaan nopeaa viestinvälitystä.

Viestintämaailma ympärillämme on muuttunut 20 vuodessa ratkaisevasti. 1990-luvun alussa internet ja sähköposti eivät olleet läheskään jokaisen ulottuvilla niin kuin nykyään. Posti, faksi ja puhelin olivat tärkeimmät viestien välittäjät. Painotuotteina leviävien viestien rinnalle ovat sittemmin tulleet sähköpostijakelulistat, uutiskirjeet, videot ja sosiaalisen median verkostot.

Motiva Xpress ilmestyi pitkälle toistakymmentä vuotta kuukausijulkaisujen sijaan neljä kertaa vuodessa. Myöhemmin lehti on kehittynyt ja monipuolistunut Motivan työtehtävien ja yhteistyöverkoston laajetessa ja lehden kokokin on vähitellen kasvanut 24-sivuisesta yli 30-sivuiseksi. Lehden levikki on noussut 6 500:taan.

Motiva on nyt paljon enemmän

Motivan lehden nimi on nyt M+. Nimi kuvastaa koko Motivaa, joka on nykyään kahden yhtiön konserni. Emoyhtiö Motiva Oy toimii valtionhallinnon sidosyksikkönä ja sen tytäryhtiö Motiva Services Oy palvelee kuntia ja yrityksiä ja laajentaa Motivan osaamista kansainvälisissä hankkeissa. Tytäryhtiö on myös Pohjoismaisen joutsenmerkin ja EU:n ympäristömerkin suomalainen kotipesä.

M+-nimi kuvastaa myös emoyhtiö Motiva Oy:n nykyistä liiketoimintaa, joka laajenee yhä enemmän kohti kestävän kehityksen edistämistä. Energiatehokkuuden edistämisen rinnalle Motivan työhön on noussut materiaalitehokkuuden, liikkumisen ohjauksen ja julkisten ympäristöteknologiahankintojen ja tuoteketjujen elinkaaritarkastelujen edistäminen.

Lue M+ niin tiedät enemmän siitä, mitä näiden mainittujen asioiden parissa tapahtuu. Kuluvan vuoden lehdissä esitellään Motivan ensimmäisiä hankkeita nykyajan valossa. Uunituoreessa lehdessä kerrotaan myös muun muassa tuulivoiman kaavoitukseen liittyvistä ristiriidoista, rakennusten energiatodistusten uudistumisesta, käytännöllisistä ratkaisuista ruokahävikkiin sekä fiksusta työmatkaliikkumisesta. Ajassa-palstalle on tiivistetty energia-alan ajankohtaiset uutiset. Vieraskynä-palstalla ekotehokkuuden näkymiä arvioi tällä kertaa professori Raimo Lovio.

M+:n päätoimittaja Iiris Lappalainen
puh. 0400 464 838 iiris.lappalainen@motiva.fi