Tiedotteet 2014


30.9.2014 10.00

Joutsenmerkki viidenneksi arvostetuin brändi

Taloustutkimus on jälleen tutkinut Markkinointi&Mainonta -lehden tilauksesta Suomen arvostetuimmat brändit. Joutsenmerkki on tänä vuonna viidenneksi arvostetuin. Käyttäjiensä keskuudessa Joutsenmerkki on kolmanneksi arvostetuin.

Fazerin Sininen säilytti ykkössijansa tänäkin vuonna brändien Top 100 -listalla. Suosittu suklaa on ollut arvostetuin brändi jo kuutena peräkkäisenä vuotena.

Viime vuonna viidennen kerran toisella sijalla ollut Fazer tippui tänä vuonna kolmanneksi, kun Fiskars nousi toiseksi arvostetuimmaksi brändiksi.

Top kymmenen joukkoon nousivat tänä vuonna Abloy ja Valio. Lego ja Valio voi puolestaanputosivat kärkijoukosta.

Tässä Suomen arvostetuimpien brändien kärkikymmenikkö:
  1. Fazerin Sininen
  2. Fiskars
  3. Fazer
  4. Hyvää Suomesta -merkki (Joutsenlippu)
  5. Joutsenmerkki (ympäristömerkki)
  6. Abloy
  7. Hackman
  8. Iittala
  9. Valio
  10. Arabia

Lista perustuu Taloustutkimus Oy:n ja Markkinointi&Mainonta -lehden Brändien arvostus 2014 -tutkimukseen, jossa selvitettiin kaiken kaikkiaan 1008 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa.

Vastaajia pyydettiin antamaan jokaiselle tuntemalleen brändille arvosana (4-10) sen mukaan, kuinka paljon hän kyseistä brändiä arvostaa. Brändilistan sijoitusten perusteena on käytetty ensisijaisesti annettujen arvosanojen keskiarvoa.

Tutkimuksen kohderyhmänä olivat 15-79-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti Ahvenanmaan maakuntaa lukuun ottamatta. Tutkimuksen vastausprosentti oli 38.



Palaa otsikoihin



Sivua päivitetty viimeksi 9.8.2017

Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käyttöä koskevien tietojen keräämiseksi. Kun käytät tätä sivustoa, hyväksyt evästeiden käytön.