Tiedotteet 2015

26.3.2015 16.00

OmaKoti 2015 -messut käynnistyivät: Motiva mukana Energiatehokas ja toimiva koti -osastolla

Uuden talon rakentaminen tai vanhan korjaaminen on talon omistajalle yksi arjen suurista päätöksistä. Hyvä lopputulos ei aina ole itsestään selvyys – energiatehokas ja toimiva koti on monen tekijän summa. Suuria päätöksiä joudutaan tekemään jo paljon ennen rakentamista tai korjaamista. Hyviä neuvoja ja tietoa kannattaakin hankkia jo hyvissä ajoin ennen työhön ryhtymistä. Oma Koti 2015 -messuilla hyviä neuvoja löytyy Energiatehokas ja toimiva koti -neuvontapaviljongista hallista 3 (3e45).

Energiatehokas ja toimiva koti -neuvonta-alueella hallissa 3 (3e45) on jokaisen rakentajan ja remontoijan sekä oman kodin energiankäytöstä kiinnostuneen syytä vierailla. Tietoa löytyy niin kodin lämmön, sähkön ja veden käytöstä, energiatehokkaasta rakentamisesta ja korjausrakentamisesta, toimivasta talotekniikasta ja hyvästä sisäilmasta.

Neuvontapaviljongin aiheet ja neuvojat:
  • Talotekniikkateollisuus tuo paviljonkiin tietoa hyvästä talotekniikasta ja toimivista
    taloteknisistä ratkaisuista. Asiantuntija on paikalla päivittäin.
  • TM Rakennusmaailman asiantuntijat ovat paikalla päivittäin. Ilmanvaihtokoneen huollosta ja toiminnasta pidetään esityksiä joka päivä klo 11.00,13.00 ja 15.00. Torstaina paikalla myös Remontti-Reiska Jorma Piisinen.
  • Vesitaito Oy:n asiantuntijat ovat neuvontapaviljongissa joka päivä kertomassa LVI-suunnittelusta, energiaoptimoinnista sekä toimivasta talotekniikasta.
  • Pääkaupunkiseudun kuluttajien energianeuvonta on paikalla torstaina ja perjantaina antamassa tietoa kodin ja taloyhtiön energiatehokkuuden parantamisesta.
  • Motiva tuo neuvontapaviljonkiin niin rakentamisen kuin asumisen energia-asiantuntijat, jotka ovat paikalla lauantaina ja sunnuntaina klo 11.00-17.00. Esillä ovat muun muassa Energiatehokas koti -hanke, joka edistää lähes nollaenergiarakentamista sekä tietoa oman kodin energiankäytöstä.
  • HSY:n Ilmastoinfon energia-asiantuntija esittelee sunnuntaina aurinkosähkön mahdollisuuksia omakotiasujille.

Neuvonta-alue löytyy hallista 3, osaston numero on 3e45. Oma Koti 2015 -messut järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 26.- 29.3.2015.

Lisätietoja neuvontapaviljongista:

asiantuntija Paula Porkola, Talotekniikkateollisuus ry