Tiedotteet 2016

24.5.2016 11.00

Motiva-konserni aloittaa YT-neuvottelut

Motiva-konserni aloittaa yhteistoimintalain 8. luvun mukaiset neuvottelut tuotannollis-taloudellisista syistä. Valtion tilausten supistuminen sekä haastava markkinatilanne edellyttävät sopeuttamistoimia, jotta yhtiön liiketoiminta ja tulevaisuus turvataan.

Yhteistoimintaneuvottelut alkavat 30.5.2016. Säästötoimenpiteiden määrä ja vaikutukset tarkentuvat neuvottelujen aikana. Alustavan arvion mukaan vähennystarve on enintään noin 12 henkilötyövuotta. Yhteistoimintaneuvottelut koskevat sekä Motiva Oy:tä että Motiva Services Oy:tä. Neuvottelut eivät koske Motiva Services Oy:n Ympäristömerkintä-yksikköä.

– On erittäin valitettavaa, että hankala taloudellinen tilanne on vaikuttanut yhtiömme toimintaan. Motivan kaltaiselle asiantuntijaorganisaation työlle on kuitenkin kysyntää jatkossakin ja muokkaamme nyt toimintaamme vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita. Sopeuttamistoimista huolimatta toimintamme turvataan jatkumaan häiriöittä, toteaa toimitusjohtaja Jouko Kinnunen.

toimitusjohtaja Jouko Kinnunen
puh. 0400 569 700, jouko.kinnunen@motiva.fi