Tiedotteet 2017

20.3.2017 12.20

Irti verkosta - Kimmo Pohjosen konsertissa yhdistyvät taide ja teknologia

Ilmoittaudu mukaan muusikko-säveltäjä Kimmo Pohjosen yllätyskeikalle 30.3.2017. Maksuton konsertti järjestetään Taideyliopiston Teatterikorkeakoululla.

Energy Soundscapes 30.3.2017 klo 19:30–21:00

Paikka: Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu, Haapaniemenkatu 6, Helsinki

Tapahtuma on maksuton ja yleisölle avoin. Varaa paikkasi konserttiin ilmoittautumalla täältä >>

banneri600x335_final_PVM

Energy Soundscapes on kokonaistaideteos, jossa muusikko-säveltäjä Kimmo Pohjonen ja äänisuunnittelija Tuomas Norvio sämpläävät kuntopyöristä, juoksumatosta ja polkuompelukoneesta tallennettua ääntä osaksi konserttia.

Kimmo Pohjonen: ”Musiikki, ääni, liike, tanssi ja energia ovat teoksen lähtökohtana. Energialaitteiden hyödyntäminen teoksen äänimaailmaan on uusi mielenkiintoinen kokeilu, jossa musiikki ja tanssin liike saa aivan uuden yhteyden. Tuomas Norvio luo laitteista myös uutta musiikkia teokseen.”

Ennen kokemattoman konsertin maailmanensi-ilta on Teatterikorkeakoulun Tori-tilassa torstaina 30.3.2017 klo 19:30. Tapahtuma on maksuton, mutta edellyttää ilmoittautumisen.

Janne Käpylehdon rakentamilla laitteilla myös tuotetaan esityksen ääni- ja valotekniikan tarvitsema sähkö. Lavalla Pohjosen kanssa on ”mummo ja ompelukone” sekä tanssijat Sari Palmgren, Satu Rekola ja Johanna Ikola tuottamassa sähköä kuntolaitteilla. Lisää tehoja lavalle saadaan noin kymmenestä kuntopyörästä, joita polkevat kovakuntoiset vapaaehtoiset Helsingin Polkupyöräilijöistä, Motivasta ja Taideyliopistosta.

Janne Käpylehto: ”Olen rakentanut monimuotoisia laitteita, jotka tuottavat esiintyjien liikkeestä sekä energiaa että äänimaailmaa. Perinteisten poljettavien, sähköä tuottavien kuntopyörien lisäksi mukana on oudompiakin härveleitä.”

Katseet hyvään energiaan

Energy Soundscapes -teoksen maailmanensi-ilta toteutetaan yhteistyössä Taideyliopiston Teatterikorkeakoulun, Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitran ja Sähköturvallisuuden edistämiskeskus STEK ry:n kanssa. Tapahtumaa koordinoi Motiva Oy.

Ainutlaatuisen elämyksen taustavoimat haluavat muistuttaa, että uusilla ideoilla ja kokeiluilla syntyy keskustelua ja tekoja paremman ilmaston puolesta. Teoksessa tiivistyy ajatus siitä, että energia on aina arjessa läsnä.

Liput: https://www.lyyti.in/EnergySoundscapesp

Konsertti Facebookissa: https://www.facebook.com/events/1854174444795997/