Motivan uutiset 2017


14.12.2017 15.00

Motivalla tuloksellinen kampanjasyksy

Motiva järjesti syksyllä kolme kampanjaa. Vilkkaan kampanjajakson aloitti hävikkiviikolla järjestetty koulujen Hävikkibattle ja Helsingissä järjestetty hävikkifestari. Battlen suosio yllätti kaikki sillä mukaan lähti yli 30 koulua ja kaikkiaan pari tuhatta oppilasta.

Hävikkifestareilla noin 1 000 henkeä kävi nauttimassa kolmen ruokalajin hävikkimenun ja tutustumassa monimuotoisen ohjelmaan bloggareiden näytöskeittiöistä hävikkioluen maistiaisiin. Hävikkityötä rahoittaa maa- ja metsätalousministeriö. Media innostui niin valtakunnallisesti kuin alueellisesti aiheesta ja asiantuntijamme Elina Ovaskainen sai vastata lukuisiin televisio- ja radiohaastatteluihin.

Lisää tietoa aiheesta: www.saasyoda.fi

Viisaasta liikkumista edistettiin Liikkujan viikon viestinnällä ja tempauksilla. Motiva koordinoi Euroopan laajuisesti vietettävää Liikkujan viikkoa Liikenneviraston toimesta osana liikkumisen edistämisen ohjelmaa.

Liikkujan viikon aikana useat kunnat tarjosivat alennuksia joukkoliikenteessä ja useilla paikkakunnilla järjestettiin tempauksia muun muassa pyöräilyn edistämiseksi. Viikko huipentui tapahtumaan Helsingin Narinkkatorilla auton vapaapäivänä. Tapahtuman tukijoita olivat Sitra ja HSL.

Televisiosta tutun Sampo Marjomaan johdolla kuultiin päivän aikana monta hyvää näkökulmaa fiksuun liikkumiseen. Liikkujan viikko oli vahvasti esillä perinteisessä ja sosiaalisessa mediassa. Kampanjan twiitit tavoittivat 1,2 miljoonaa Twitter-käyttäjää.
Liikkujan viikko @Taneli Varis
Kuva. Liikkujan viikolla nostettiin esille älykkäitä, vähäpäästöisiä ja jaettuja liikkumismuotoja. Kuva. Taneli Varis, Motiva Oy

Lisää tietoa Liikkujan viikosta: www.liikkujanviikko.fi

Viikolla 41 siirryimme tanssiaskelin viettämään Energiansäästöviikkoa. Tämän vuoden teemana oli haaste tehdä oma energiansäästötanssivideo, johon tarjosimme valmiit askeleet ja musiikin. Lukuisat organisaatiot tempaisivat omalla toteutuksellaan tanssista, muun muassa työ- ja elinkeinoministeriön energiaosasto osallistui letkajenkalla ministeri Kimmo Tiilikaisen tervehdyksen kera.

Osallistujien tekemiä videoita katsottiin yhteensä yli 11 700 kertaa. Yli 260 yritystä ja yhteisöä sitoutui omalla tekemisellään edistämään energiansäästöä ja yhdessä tavoitimme Energiansäästöviikon aikana yli 437 000 suomalaista. Huikea menestys 20-vuotiselle energiansäästöviikolle!

Lisää tietoa Energiansäästöviikosta ja soittolista tansseista: Energiansäästötanssi

Palaa otsikoihin



Sivua päivitetty viimeksi 14.12.2017

Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käyttöä koskevien tietojen keräämiseksi. Kun käytät tätä sivustoa, hyväksyt evästeiden käytön.