Muut tiedotteet 2013

15.11.2013 12.00

Jätelaitosyhdistys: Kierrätetty olohuone ilmastotyössä – Eurooppa vähentää jätettä 16.-24. marraskuuta

Ilmastonmuutosta voi hillitä vähentämällä jätteen syntymistä ja kierrättämällä. Euroopan jätteen synnyn ehkäisyviikko 16.-24.11.2013 pyrkii tuomaan jätteen vähentämisen ideoita konkreettisiksi arkeen.

Viikkoa vietetään 16.-24. marraskuuta, ja se koostuu monista paikallisista hankkeista. Kuntien omistama Loimi-Hämeen Jätehuolto Oy kutsuu muun muassa tutustumaan uudelleenkäytön hengessä sisustettuun olohuoneeseen Forssassa ja Loimaalla.

Euroopan jätteen vähentämisen viikko on Euroopan komission LIFE+-hanke, joka tavoittelee jätemäärien vähentymistä erilaisten tapahtumien ja tempauksien kautta. Tapahtumia järjestävät muun muassa koulut, yritykset ja järjestöt. Euroopassa on tänä vuonna mukana lähes 25 000 tapahtumaa. Suomen tapahtumista suurin osa on kuntien jätelaitosten järjestämiä.

Viikkoa vietetään neljännen kerran Suomessa. Viikkoa koordinoivat yhteistyössä Jätelaitosyhdistys ry, Pirkanmaan Jätehuolto Oy ja Ekokumppanit Oy.

Suomen tapahtumat 2013:

www.pirkanmaan-jatehuolto.fi/ewwr (liitetiedosto ja linkkilista oikealla)