Muut tiedotteet 2013

29.1.2013 10.00

Liikennevirasto: Liikkumisen ohjauksen valtionavustukset haettavissa

Liikkumisen ohjaukseen tarkoitettua valtionapua on nyt haettavissa. Hakemukset on toimitettava 8.3.2013 mennessä.

Avustusta voivat saada kunnat, kuntayhtymät, joukkoliikennelain mukaiset toimivaltaiset viranomaiset ja muut yhteisöt. Hakijoita voivat olla esimerkiksi erilaiset liikkumisen ohjausta järjestävät verkostot, säätiöt ja yhdistykset. Valtionavustusta voidaan myöntää enintään 50 prosenttia hyväksyttävistä kustannuksista.

Liikkumisen ohjauksen tarkoituksena on ihmisten kulkutapavalintoihin vaikuttaminen tiedollisen ohjauksen, markkinoinnin ja palvelujen kehittämisen kautta.

Lisätietoja ja ohjeet avustuksen hakemiseen >>

Lisätietoja avustuksen hakemisesta:

joukkoliikenneasiantuntija Matti Holopainen, puh. 020 637 3908, matti.holopainen(at)liikennevirasto.fi

joukkoliikenteen rahoitusasiantuntija Jenni Eskola, puh. 020 637 3692, jenni.eskola(at)liikennevirasto.fi