Muut tiedotteet 2013

13.6.2013 12.00

Öljyalan Keskusliitto: Öljylämmittäjän verkkosivusto uudistunut

Öljylämmittäjille suunnattu Öljyalan Palvelukeskuksen neuvontasivusto oljylammitys.fi on uudistettu kokonaan. Sivusto sai kesän alussa uuden ilmeen ja tekniikan, joka vastaa nyt entistä paremmin tämän päivän vaatimuksia. Myös sivujen sisältö päivitettiin uudistuksessa kauttaaltaan.

Energiatehokkuus on sivustolla kattava teema. Sivuilta löytyy vinkkejä sekä kiinteistön että öljylämmitysjärjestelmän kunnossapitoon ja saneeraukseen, joiden avulla öljylämmittäjä pystyy säästämään energiaa ja euroja.

– Öljylämmityksen rinnalle kannattaa useimmissa kiinteistöissä ottaa käyttöön uusiutuvaa energiaa, esimerkiksi aurinkolämpöä, ja myös tähän liittyvää tietoa on sivustolla tarjolla, kertoo erityisasiantuntija Eero Otronen Öljyalan Palvelukeskuksesta.

Öljyalan Palvelukeskus viestii kuluttajille öljylämmityksen energiatehokkuusvinkkejä verkkosivujen lisäksi Lämmöllä-lehdessä, joka menee öljylämmittäjille postitse kotiin kolmesti vuodessa. Lehden digiversio on luettavissa lehden verkkosivuilla lammolla.fi.

Öljyalalla on valtiovallan kanssa solmittu energiatehokkuussopimus Höylä III, joka kattaa vuodet 2008-2016. Energiatehokkuustavoitteita edistetään ennen kaikkea jakamalla kuluttajille informaatiota siitä, kuinka he voivat omilla toimillaan, pienemmillä tai isommilla, saada aikaan energiansäästöä. Höylä-sopimuksen aikana lämmitysöljyn kulutus on pienentynyt selvästi.

Lisätietoja: Öljyalan Palvelukeskus Oy, erityisasiantuntija Eero Otronen, puh. 040 861 8481, etunimi.sukunimi(at)oil.fi

Öljyalan Keskusliitto ry on öljyalan yritysten etu- ja yhteistyöjärjestö. Keskusliiton päämääränä on edistää nestemäisten polttoaineiden vastuullista käyttöä ja osallistua kestävän energiatulevaisuuden kehittämiseen sekä rakentaa puitteita öljyalan kannattavalle toiminnalle. Keskusliiton omistama Öljyalan Palvelukeskus Oy vastaa öljyalan energiatehokkuussopimus Höylä III:n toimeenpanosta sekä toteuttaa tutkimus- ja kehityshankkeita. www.oil.fi