Muut tiedotteet 2014

9.5.2014 9.00

Tuulivoimayhdistys ry: Tiedon tuulahduksia tuulivoimavisasta

Uusiutuvien energiamuotojen käyttöä pyritään lisäämään ja keskustelu aiheesta käy kiivaana puolesta ja vastaan, sekä paikallisesti että valtakunnan tasolla. Suomen Tuulivoimayhdistys ry (STY) ja nettipohjaisiin tietovisoihin erikoistunut Netvisa Oy julkaisevat yhteistyössä Tuulivoima-tietovisapelin, jolla tuulivoimatietouttaan voi parantaa hauskasti pelaamalla. Peli kertoo tutkittuun tietoon pohjaten tuulivoiman hyödyistä katsoen aihetta tavallisen sähkönkuluttajan, mökkiläisen, luonnon ja teollisuuden näkökulmista.

”Tuulivoimakeskustelua käydään monella foorumilla. Viime aikoina keskustelun taso on monin osin karannut varsin tieteelliselle ja monimutkaiselle tasolle esimerkiksi ääneen liittyen. Hyvä, että perusasioita voi oppia ja tietojaan testata vähän kevyemmälläkin tavalla”, sanoo STY:n järjestöpäällikkö Heidi Paalatie tyytyväisenä.

Maailman Tuulipäivää vietetään kesäkuussa, jolloin pelistä julkaistaan alustavasti myös mobiilisovellus. Peli sopii sekä nuorille että varttuneille kansalaisille, joita kiinnostaa kotimaisen energiantuotannon tulevaisuus.

”Ympäristö- ja energia-asiat ovat olleet voimakkaasti esillä ja keskustelu tuulivoimasta käy kiivaana. Tuulivoiman myönteiset vaikutukset tuntuvat välillä jäävän keskustelussa vaille painoarvoa. Uskomme, että Tuulivoimavisa voi pelillisyyden kautta hauskasti avartaa ihmisten tietoja tuulivoimasta uusiutuvana energiamuotona”, toteaa Netvisa Oy:n toimitusjohtaja Ari-Pekka Jokitalo.

Tutustu tuulivoimavisaan ja kokeile, ovatko tietosi tuulenpitävät vai heilutko hatarien faktojen varassa! Peli löytyy osoitteesta: www.peliplaza.fi/fi/tuulivoima

Lisätiedot:

Netvisa Oy:n toimitusjohtaja Ari-Pekka Jokitalo,