Muut tiedotteet 2015

3.8.2015 15.00

YM: Askarruttaako tuulivoimarakentaminen? Valtakunnallinen tuulivoimaneuvonta auttaa suunnitteluun ja rakentamiseen liittyvissä kysymyksissä

Uusi neuvontapalvelu tarjoaa asiantuntija-apua ja neuvontaa tuulivoimaloiden suunnitteluun ja rakentamiseen liittyvissä menettely- ja sisältökysymyksissä. Valtakunnallinen palvelu on tarkoitettu esimerkiksi kunnille, maakunnan liitoille, Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksille (ELY-keskus), toiminnanharjoittajille ja kansalaisille.

Tuulivoimaneuvontaa saa puhelimitse numerosta 0295 023 044 ja sähköpostitse osoitteesta tuulivoimaneuvonta@ymparisto.fi

Palvelun tavoite on yhtenäistää tuulivoimarakentamisen ohjausta ja auttaa tuulivoimarakentamisen edellyttämien kaavoitusratkaisujen, ympäristövaikutusten arvioinnin ja lupamenettelyjen yhteensovittamisessa.

Tuulivoimaneuvonta on sijoitettu Varsinais-Suomen ELY-keskukseen, jossa vastuuhenkilönä toimii johtava asiantuntija Kirsi Kärpijoki.

Lisätietoa löytyy verkkosivulta www.ymapristo.fi/tuulivoimaneuvonta, jonne kootaan myös vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Neuvontapalvelu toteutetaan ympäristöministeriön rahoituksella.

www.ymparisto.fi/tuulivoimaneuvonta

Varsinais-Suomen Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus