Tiedotteet 2015

16.6.2015 13.00

Kaikille Scandicin hotelleille Joutsenmerkki

Kesämatkailijan on nyt helppo tehdä ympäristöystävällinen valinta. Scandicin kaikki hotellit Suomessa ovat saaneet tai saamassa pohjoismaisen ympäristömerkin eli Joutsenmerkin.

Joutsenmerkin kriteerit on suunniteltu haastaviksi pohjoismaisiin oloihin, joten matkailijat voivat olla varmoja valintansa ympäristöystävällisyydestä.

Joutsenmerkki on ainoa ympäristömerkki, joka asettaa hotelleille tiukan ylärajan energian- ja vedenkulutukselle sekä jätteiden ja hiilidioksidipäästöjen määrälle. Se edellyttää kasvisruoan tarjoamista joka päivä, kieltää geenimuunneltujen (GMO) ruoka-aineiden käytön sekä kieltää uhanalaisten kalalajien – kuten ankeriaan tai kotimaisen villitaimenen – tarjoilun.

– Scandic on toiminut eettisesti kestävällä ja ympäristömyönteisellä tavalla aina vuodesta 1993 alkaen, Scandicin markkinointi- ja viestintäjohtaja Kati Puukko toteaa.

– Joutsenmerkki on konkreettinen todiste arvojemme tärkeydestä ja henkilöstömme sitoutumisesta ympäristömyönteiseen toimintaan. Olemme ylpeitä siitä, että Scandic on ainut hotelliketju Suomessa, jonka kaikki hotellit ovat pian Joutsenmerkittyjä.

Suomessa on 24 Scandic-hotellia.

Joutsenmerkityt hotellit edelläkävijöitä

– Jokainen Joutsenmerkitty hotelli on tehnyt valtavasti töitä saadakseen ympäristömerkin. Vastuullista toimintaa tulee myös ylläpitää ja kehittää koko ajan, sillä kriteerit tiukentuvat muutaman vuoden välein, Joutsenmerkin markkinointipäällikkö Hanna Sauroja kertoo.

– Kriteerien haastavuuden vuoksi Joutsenmerkityt hotellit sekä niiden ravintolat voivat olla ylpeitä saavutuksestaan ja sanoa olevansa alan todellisia edelläkävijöitä, Sauroja sanoo.

Joutsenmerkki on Suomen tunnetuin ympäristömerkki ja 5. arvostetuin brändi.

Joutsenmerkki
markkinointipäällikkö, Hanna Sauroja, puh. 040 125 9669, hanna.sauroja@ecolabel.fi

Scandic Hotels Oy
markkinointi- ja viestintäjohtaja Kati Puukko, puh. 040 563 7049, kati.puukko@scandichotels.com