Tiedotteet 2015

28.1.2015 12.00

Motiva Services Oy parantaa suuryritysten energiatehokkuutta

Vuoden alusta voimaan tullut energiatehokkuuslaki velvoittaa suuria yrityksiä tekemään toimenpiteitä energiatehokkuuden parantamiseksi joko energiakatselmuksiin tai energiatehokkuuden hallintajärjestelmiin liittyen. Motiva Services Oy tarjoaa tähän keinot.

Tarkentavia ohjeita sisältävät asetukset tulivat voimaan 27.1.2015.

– Energiatehokkuuslaki vie asioita oikeaan suuntaan. Yrityksen kuitenkin kannattaa edelleen ensisijaisesti keskittyä energiatehokkuuden kannattavaan parantamiseen eikä yksin siihen, että lain vuoksi on jotain tehtävä, sanoo Motiva Services Oy:n toimitusjohtaja Petri Väisänen.

Motiva Services Oy:n tarjoama EnergyAdvisorTM -palvelu voi sisältää esimerkiksi yksittäisen energiatehokkuusselvityksen tai pitkäaikaisen yhteistyökokonaisuuden. Palvelu vastaakin suurten yritysten tarpeisiin riippumatta siitä minkä polun yritys valitsee energiatehokkuuden parantamiseksi ja velvoitteiden hoitamiseksi.

– Usein tuotantoprosessit ja niihin liittyvät apujärjestelmät ovat merkittäviä energiatehokkuuden parantamisen kannalta. Parhaassa tapauksessa tuotantoon liittyviä asioita katselmoitaessa löytyy energiatehokkuuden lisäksi muitakin kustannustehokkuutta parantavia tekijöitä, kertoo Motiva Services Oy:n yksikönpäällikkö Juha Pakarinen.

Paranna energiatehokkuuttasi pysyvästi – EnergyAdvisor™

Motiva Services Oy / Energiatehokkuuspalvelut