Tiedotteet 2016

29.6.2016 14.00

Motiva konsernin YT-menettelyn perusteella tekemät toimenpidepäätökset

Motiva-konserni aloitti yhteistoimintalain 8 luvun mukaiset neuvottelut tuotannollis-taloudellisista syistä 30.5.2016. Valtion tilausten supistuminen sekä haastava markkinatilanne edellyttävät sopeuttamistoimia, jotta yhtiön liiketoiminta ja tulevaisuus turvataan. Yhteistoimintaneuvottelut päättyivät 22.6.2016.

Motiva-konserni irtisanoo 6 henkilöä. Lisäksi henkilöstöä lomautetaan osa-aikaisesti tämän ja ensi vuoden aikana. Henkilöstövaikutukset jäävät noin 10 henkilötyövuoteen aiemmin arvioidun 12 henkilötyövuoden sijaan. Määräaikaisia työsopimuksia ei myöskään jatketa. Toimenpiteet eivät koske Motiva Services Oy:n Ympäristömerkintä-yksikköä.

On erittäin valitettavaa, että hankala taloudellinen tilanne on vaikuttanut yhtiömme toimintaan. Motivan kaltaiselle asiantuntijaorganisaatiolle on kuitenkin tarvetta jatkossakin ja muokkaamme toimintaamme vastaamaan yhä paremmin asiakkaidemme tarpeita ja odotuksia. Sopeuttamistoimista huolimatta toimintamme turvataan jatkumaan häiriöttä.

toimitusjohtaja Jouko Kinnunen