Tiedotteet 2016

10.10.2016 8.00

Puhelinneuvontaa tällä viikolla energia-asioista

Kuluttajien energianeuvonta päivystää maanantaina 10.10. alkavalla Energiansäästöviikolla puhelimen ääressä ja vastaa kuluttajien kysymyksiin maanantaista perjantaihin klo 14-18. Energianeuvojat opastavat asumisen energiankäyttöön sekä lämmitysmuotoihin ja uusiutuvan energian ratkaisuihin liittyvissä asioissa.

Energianeuvonnan puhelinnumero on 01019 3030. Palvelu on maksutonta, ja soittaminen maksaa vain normaalin puhelun verran(*.

Energia-asioista saa luotettavaa ja puolueetonta tietoa energianeuvonnan verkkosivustolta www.eneuvonta.fi, missä neuvojat myös vastaavat kuluttajien jättämiin kysymyksiin. Verkkoneuvonta on pysyvä palvelu. Sivustolta saa tietoa myös neuvojaverkostoon kuuluvista alueellisista energianeuvojista.

Energianeuvonta auttaa suomalaisia tehostamaan omaa energiankulutustaan sekä opastaa kestäviin kulutusvalintoihin. Eniten energianeuvojalta kysytään vinkkejä lämmitysvalintoihin, aurinkoenergian mahdollisuuksiin sekä sähkön- ja vedensäästöön liittyvistä asioista.

Puhelinneuvonnassa vastaavat Ekokumppanit Oy:n ja Keski-Suomen Energiatoimiston asiantuntijat. Valtakunnallista neuvontaa koordinoi Motiva Oy ja rahoittaa Energiavirasto.

www.eneuvonta.fi

Lisätietoa kuluttajien energianeuvonnasta:
Irmeli Mikkonen
puh. 040 700 1466, irmeli.mikkonen@motiva.fi

(* Lisätietoa valtakunnalliseen yritysnumeroon soiton kustannuksista Viestintäviraston verkkosivuilta: Yritysnumeroihin soittamisen hinnat