Muut tiedotteet 2018

17.9.2018 12.00

HSL: Nokia sai HSL:ltä tunnustuksen viisaan työmatkaliikkumisen edistämisestä

HSL on valinnut Nokian vuoden 2018 Työmatkaliikkumisen edelläkulkija -tunnustuksen saajaksi, sillä yritys kannustaa työntekijöitään aktiivisesti kävelyyn, pyöräilyyn, joukkoliikenteen käyttöön sekä kimppa-autoiluun.

Työmatkaliikkumisen edelläkulkija -tunnustuksen saa työnantaja, joka on ottanut kestävän ja hyvinvointia lisäävän työmatka- ja työasialiikkumisen omakseen. Nokian lista toimista, joilla se vuosina 2017 ja 2018 on kannustanut työntekijöitään viisaaseen liikkumiseen, on pitkä ja vaikuttava.

”Yritys on tukenut työsuhdematkakorttien hankkimista hyvittämällä kortin hankkineille 365 euroa vuodessa”, Nokian HR-asiantuntija Lauri Jaakkola kertoo. ”Nokian joukkueet ovat osallistuneet pyöräilijöiden Kilometrikisaan ja yrityksemme campuksilla on myös tarjottu polkupyörien huoltoa erikoishintaan. Toimet eivät ole rajoittuneet Espoon Karaportin campukselle, vaan pyöräilyä on edistetty myös Nokian Oulun ja Tampereen toimipisteissä.”

Nokia on lisännyt sähköautojen latauspaikkoja, ja vapaita latauspisteitä voi etsiä applikaation avulla. Nokian leasingautopolitiikassa työntekijän leasing-maksuosuus on sitä pienempi mitä pienempi on auton CO2-päästölukema, mikä on lisännyt hybridi- ja sähköautojen osuutta. Espoon nokialaiset olivat mukana Vedia Ride -pilotissa, jossa voi etsiä applikaation avulla kimppakyytikavereita.

”Yritys on myös käynyt aktiivista keskustelua HSL:n kanssa ja pyrkinyt vaikuttamaan Espoon länsiosien linja-autoliikenteen tarjontaan, jotta Karaportin työntekijöiden olisi helppoa tehdä matkojaan joukkoliikenteellä”, Jaakkola kertoo.

Nokian Suomen HR-johtaja Pia Talonpoika kertoo, että monet Nokian viisaan liikkumisen hankkeet ovat saaneet alkunsa aktiivisten työntekijöiden ideoista, joita yritys on sitten ryhtynyt tukemaan.

”Vihreät arvot ovat Nokialle tärkeitä, joten meille on luontevaa kannustaa työntekijöitä joukkoliikenteeseen. Ja koska ylenmääräisen istumisen haitallisuus on kaikkien tiedossa, pyöräilevät ja kävelevät työntekijät ovat yritykselle tärkeitä jo työtehonkin kannalta”, Talonpoika jatkaa.

Nokian saama tunnustus on HSL:n avaus Euroopan Liikkujan viikolle, joka jatkuu perjantaihin 22.9. asti.

HSL
asiakasvastaava Anna Ruskovaara
puh. 09 476 64372, anna.ruskovaara@hsl.fi

Lue lisää Työmatkaliikkumisen edelläkulkija -tunnustuksesta:

Työmatkaliikkumisen edelläkulkija -tunnustus

Lue lisää Euroopan Liikkujan viikosta 16.–22.9.:
www.hsl.fi/liikkujanviikko

Sivua päivitetty viimeksi 18.9.2018