Muut tiedotteet 2018

7.3.2018 13.00

Lisää resursseja energia- ja ilmastoasioiden alueelliseen neuvontaan ja opastukseen

Energiavirasto suuntaa kokeiluluonteisesti lisäresursseja alueellisen energia- ja ilmastotyön vauhdittamiseen. Alueellista neuvonta- ja opastustyötä kansalaisten, pk-yritysten, ja kuntien energiatehokkuustoimien ja uusiutuvan energian käytön edistämiseksi vauhditetaan aluksi yhdeksän maakunnan alueella.

Maakunnat, joissa noin vuoden kestävät kokeiluhankkeet toteutetaan ovat Varsinais-Suomi, Pohjois-Karjala, Pohjois-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa, Pohjanmaa, Keski-Suomi, Pirkanmaa ja Lappi.

Alueellisen neuvonta- ja opastustyön lisäresurssit kohdistuvat erityisesti kuluttajien energianeuvontaan, energiatehokkuussopimuksiin ja energiakatselmuksiin. Toiminta tulee myös tukeutumaan Motivassa tehtävään energia- ja ilmastotoimien kehittämistyöhön.

Kokeiluvaiheesta saatujen tulosten perusteella tehdään suunnitelmat seuraaville vuosille. Tavoitteena on laajentaa neuvonta- ja opastustyö kattamaan koko Suomi.

Lisätiedot:
Energiavirasto