Muut tiedotteet 2019

10.1.2019 12.00

Energiavirasto hakee energianeuvojia maakuntiin

Energiavirasto hakee alueellisen energianeuvonnan toteuttajia maakuntiin. Alueellisen energianeuvonnan tavoitteena on antaa puolueetonta tietoa energiatehokkuuden ja uusiutuvan energian lisäämiseen.

Energianeuvonnalla pyritään sekä laajentamaan tietoutta energiatehokkuuden ja uusiutuvan energian lisäämisen keinoista että tuomaan energianeuvontaa helposti kohderyhmien – kuluttajien, kuntien ja pk-yrityksien – saataville kussakin maakunnassa.

Tuleville energianeuvojille tarjotaan käyttöön Energiaviraston rahoituksella Motiva Oy:n tekemiä energiatehokkuuden ja uusiutuvan energian edistämiseen tehtyjä materiaaleja. Tavoitteena on muun muassa, että energianeuvojat edistäisivät kuntien ja pk-yritysten energiakatselmuksien toteuttamista ja auttaisivat myös sitä kautta energiatehokkuussopimuksien toimeenpanossa.

Energiavirasto kilpailuttaa energianeuvonnan kuhunkin 18 maakuntaan (poislukien Ahvenanmaa) seuraavaksi neljäksi vuodeksi, sisältäen option kahteen lisävuoteen.

Tietoa kilpailutuksesta

Energiavirasto on julkaissut hankintailmoituksen ja tarjouspyynnön aiheesta Alueellinen energianeuvonta. Hankinta on jaettu 18 osa-alueeseen maakuntien mukaan. Tarjoaja voi tarjota yhtä, kahta tai kolmea osa-aluetta.

Hankintailmoitus on julkaistu osoitteessa:

Tarjouspyyntö on saatavilla Hanki-palvelussa osoitteessa:

Tarjouspyyntödokumenttien lataaminen ja tarjouksen jättäminen vaatii rekisteröitymisen ja kirjautumisen Hanki-palveluun.

Tarjousten vastaanottamisen määräaika on 15.2.2019, klo 12.00.

Tarjoajilla on mahdollisuus esittää tarjouspyyntöä ja tarjousmenettelyä koskevia kysymyksiä. Kysymykset tulee lähettää Hanki-palvelussa välilehdellä "Kysymykset ja vastaukset". Lisätietokysymykset on lähetettävä 23.1.2019, klo 12.00 mennessä. Hankintayksikkö pyrkii vastaamaan kysymyksiin 4.2.2019.

Sivua päivitetty viimeksi 11.1.2019