Viesti hankinnan tuloksista

Hankinnan tuloksista kannattaa aina viestiä sekä sisäisesti että ulkoisesti. Ulkoiseen viestintään soveltuu usein kunnan tai muun julkisen organisaation omat verkkosivut tai paikallislehti.

Myös sisäinen viestintä on erityisen tärkeää, jotta tiedetään, mitä on hankittu, miten tuotetta tai palvelua voidaan käyttää ja kuinka pitkä esimerkiksi palvelun tuottamisen sopimuskausi on.

Ei ole hankintojen toteutusta ja siitä viestintää, vaan hankintojen toteutus itsessään on viestintää.

Sisäisessä viestinnässä on tärkeää kuvata myös asetetut tavoitteet ja miten ne tullaan saavuttamaan. Kertokaa myös, miten koitte markkinaviestimisen ja hankintaprosessin, varsinkin jos toimitapa oli teille uusi. Näin hankintaosaamista voidaan kehittää myös muilla toimialoilla. Samalla voidaan antaa kiitosta toimittajille prosessiin osallistumisesta.

Kun hyvin tehdystä hankinnasta viestitään eteenpäin, myös muut hankkijat sekä toimijat saavat tietoa ja ideoita siitä, miten innovatiivinen hankinta tietyllä sektorilla kannattaa toteuttaa.


Vinkki
Jos olet tehnyt cleantech-hankinnan, jossa ratkaisu on ollut ympäristön kannalta erityisen hyvä tai sosiaalisesti vastuullinen, lähetä siitä lyhyt kuvaus meille.

Myös ratkaisun kehittänyt yritys hyötyy siitä, että uusi onnistunut toimintamalli tuodaan esiin. Cleantech-alan yritykset tarvitsevat referenssikohteita edistämään markkinoille pääsyä ja ulkomaan vientiä.

Vinkkaa hankinnastasi: hankintapalvelu@motiva.fi

Oliko artikkeli hyödyllinen?

Sivua päivitetty viimeksi 14.6.2018

Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käyttöä koskevien tietojen keräämiseksi. Kun käytät tätä sivustoa, hyväksyt evästeiden käytön.