Hankkijan viestintäopas

Hankkijan viestintäopas kertoo markkinaviestinnän merkityksestä hankintaprojektin onnistumiselle, sekä ohjeistaa viestinnän toteuttamiseen hankinnan suunnitteluvaiheessa. Opas soveltuu erityisesti innovatiivisiin hankintoihin, kun halutaan löytää uudenlaisia ratkaisuja, esimerkiksi cleantech-hankintoihin.

Opas koskee tarjouskilpailun ulkopuolella tehtävää viestintää ja on siten linjassa hankintalainsäädännön kanssa. Ennakoivan markkinakartoituksen toteutuksen helpottamiseksi oppaan liitteenä on valmiita mallipohjia. Opas tarjoaa myös vinkkejä toimialakohtaisista tietolähteistä, joita kannattaa hyödyntää hankinnan suunnittelussa ja alan yrityksille viestittäessä.

Opas on luettavissa kokonaisuudessaan alla olevista linkeistä. Voit myös ladata oppaan tulostettavan pdf-version sivun oikeasta reunasta.

Sisällysluettelo:
  1. Viestintätoimenpiteet hankintaprosessissa
  2. Ennakoivan viestinnän hyödyt
  3. Määrittele tarve yhdessä käyttäjien kanssa
  4. Näin toteutat ennakoivan markkinakartoituksen
  5. Teknisen markkinavuoropuhelun toteuttaminen
  6. Viesti hankinnan tuloksista



Hankkijan viestintäoppaassa käytetyt lähteet:

Oliko artikkeli hyödyllinen?

Sivua päivitetty viimeksi 1.8.2018

Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käyttöä koskevien tietojen keräämiseksi. Kun käytät tätä sivustoa, hyväksyt evästeiden käytön.