Viestintätoimenpiteet hankintaprosessissa

Viestintä liittyy keskeisesti lähes kaikkiin hankintaprosessin vaiheisiin.

Hyvä hankintaviestintä sisältää seuraavia toimenpiteitä:

  • Keskustelu organisaation sisällä ja tuotteen tai palvelun käyttäjien kanssa hankinnan tarpeista ja tavoitteista
  • Viestintäkanavien kartoitus
  • Hankintatavoitteista ja tulevista hankinnoista tiedottaminen
  • Ennakoiva markkinakartoitus ja siitä tiedottaminen
  • Mahdollinen tekninen vuoropuhelu
  • Hankinnan tuloksista viestiminen

Hankintaprosessi

Ennakoivassa markkinakartoituksessa hankintayksikkö viestii hankintatarpeestaan ja sen tavoitteista julkaisemalla tietopyynnön. Tekninen vuoropuhelu sen sijaan koskee hankintakohteen teknisiä ja laadullisia yksityiskohtia ja vuoropuhelua käydään työpajoissa tai kahden kesken toimittajien kanssa.


Oliko artikkeli hyödyllinen?

Sivua päivitetty viimeksi 14.6.2018

Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käyttöä koskevien tietojen keräämiseksi. Kun käytät tätä sivustoa, hyväksyt evästeiden käytön.